Jeśli szukasz sposobów na zwiększenie efektywności swoich procesów biznesowych, to trafiłeś we właściwe miejsce. Ten artykuł podzieli się najczęstszymi błędami popełnianymi przez firmy, jeśli chodzi o optymalizację kosztów. Omówi również narzędzia dostępne do osiągnięcia tego celu. Artykuł ten będzie również podkreślał błędy i wnioski wyciągnięte z badania Gartnera na temat optymalizacji kosztów. Ponadto, poda kilka wskazówek, które pozwolą uczynić ten proces bardziej efektywnym.
Prezentujemy Państwu artykuł stworzony w harmonijnej współpracy z kapitaldlaprzedsiebiorczych.pl
Wnioski wyciągnięte z badania Gartnera dotyczącego optymalizacji kosztów
Niedawne badanie przeprowadzone przez firmę Gartner ujawniło nowy sposób myślenia o strategicznej optymalizacji kosztów. Ujawnia ono niedostateczną wydajność w zakresie niektórych kluczowych czynników sukcesu, w tym kosztów. Ustalenia te są przydatne dla firmy, która chce poprawić swoją działalność cyfrową, a jednocześnie stworzyć większe możliwości inwestowania we wzrost. W tym artykule omówimy niektóre z kluczowych wniosków wyciągniętych z badania Gartnera dotyczącego optymalizacji kosztów. Aby uzyskać dostęp do tego raportu, kliknij poniższy link.
Organizacje powinny dopasować swoje inicjatywy optymalizacji kosztów do specjalistów biznesowych. Wąskie skupienie się na dużych pozycjach może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego, a zdyscyplinowane podejście pozwala ocenić korzyści płynące z każdej inicjatywy w zestawieniu z ryzykiem i kosztami. Gartner oferuje ramy decyzyjne dotyczące optymalizacji kosztów, które oceniają różne podejścia, w tym ich dojrzałość, czas i profile ryzyka. Raport analizuje również korzyści i ryzyko związane z inicjatywami optymalizacji kosztów i pomaga organizacjom wybrać najbardziej odpowiednie podejście.
Wyniki badania podkreślają znaczenie integracji inicjatyw IT z celami biznesowymi. Firmy muszą wypracować stałą dyscyplinę optymalizacji kosztów, równoważąc potrzebę redukcji kosztów z chęcią poprawy wyników biznesowych. Ponadto, firmy muszą być świadome, że krótkowzroczne podejście może doprowadzić do katastrofy w przyszłości. Lekcje te podkreślają również znaczenie wspierania kultury, która obejmuje zmiany i jest gotowa do przyjęcia nowych technologii.
Wnioski z badania Gartnera pokazują, że optymalizacja kosztów nie jest jednorazową inicjatywą. Musi być postrzegana jako proces, w którym CIO przejmuje odpowiedzialność za wysiłki i korzysta z tablic i metryk do oceny skuteczności programów. Ponadto badanie wskazuje, że skuteczna optymalizacja kosztów wymaga zaangażowania zespołów wielofunkcyjnych i wiąże się z planowaniem długoterminowym. Ważne jest, aby zrozumieć, że organizacje, które osiągają sukcesy w optymalizacji kosztów, niekoniecznie mają zasoby do wdrażania kolejnych inicjatyw. W optymalizacji kosztów kluczowe znaczenie ma kilka czynników, które powinny zostać wdrożone przed realizacją jakichkolwiek nowych projektów.
Wspólne błędy popełniane przez firmy
Istnieje wiele wspólnych błędów, które firmy popełniają, gdy próbują optymalizować koszty. Najczęściej nie opracowują planu, skupiają się na niewłaściwych metrykach i nie współpracują z dostawcami. Istnieje jednak kilka powszechnych błędów, których każda firma powinna unikać, ponieważ mogą one jeszcze bardziej utrudnić proces zarządzania kosztami. Oto siedem największych błędów popełnianych przez firmy podczas optymalizacji kosztów. Mamy nadzieję, że ta lista pomoże Ci uniknąć ich samodzielnego popełniania.
Sposoby zwiększania efektywności na poziomie działań lub transakcji
Organizacje starają się dziś być bardziej efektywne kosztowo, a jednym z najlepszych sposobów osiągnięcia tego celu jest wdrożenie nowych technologii. Technologie te mogą oferować analitykę danych w czasie rzeczywistym, która pozwala organizacjom zidentyfikować nieefektywne praktyki i wprowadzić niezbędne korekty. Rozwiązania te mogą pomóc firmom w optymalizacji kosztów w całej firmie. Jeśli rozważasz wdrożenie nowej technologii w swojej organizacji, rozważ rozwiązanie Procure-to-Pay (P2P) firmy JAGGAER.
Narzędzia dostępne do optymalizacji kosztów
Niezależnie od tego, czy korzystasz z Amazon Web Services (AWS), czy z własnej infrastruktury, możesz zastanawiać się, jakie narzędzia są dostępne do optymalizacji kosztów. Amazon Web Services oferuje szeroki zakres bezpłatnych narzędzi, które mogą pomóc w zarządzaniu kosztami chmury, uzyskać wgląd w to, jak usługi wydają pieniądze, i nie tylko. Bezpłatne narzędzia firmy Amazon obejmują Amazon Console, która pomaga zarządzać i optymalizować usługi, oznaczać je według projektów i przeglądać podmioty rozliczeniowe w jednym wygodnym miejscu.
CloudCheckr oferuje widoczność zasobów chmury, dzięki czemu wiesz, ile wydajesz i na co. Firma Densify oferuje na przykład rozwiązania do optymalizacji kosztów chmury dla przedsiębiorstw. Jednak tradycyjne narzędzia często wymagają ręcznego przeglądu, a ich dokładność zależy od znaczników. W przypadku bardziej zaawansowanych potrzeb firmy powinny rozważyć rozwiązanie do optymalizacji kosztów chmury w przedsiębiorstwie, takie jak ProsperOps. Rozwiązania te wykorzystują zaawansowane algorytmy, zarezerwowane instancje i ciągłą realizację, aby zapewnić doskonałe wyniki finansowe i operacyjne.
Inną dobrą opcją jest AWS CE. Dla małych firm AWS CE może być wystarczający, ale dla większych przedsiębiorstw może stać się nieefektywny. Azure Cost Management to kolejne darmowe narzędzie, które jest wysoce konfigurowalne i pozwala na integrację z innymi narzędziami. Integracje PowerBI mogą być również wykorzystywane do wizualizacji i analizy danych. Inne narzędzie do zarządzania chmurą, ParkMyCloud, może pomóc w identyfikacji i eliminacji zmarnowanych wydatków na chmurę.
Kolejnym narzędziem do zarządzania chmurą jest TrackIt. Zapewnia on wgląd w wykorzystanie i koszty AWS oraz wydaje zalecenia dotyczące inteligentnej optymalizacji kosztów. Można go wypróbować za darmo lub wykupić standardowy pakiet monitorowania kosztów za 40 dolarów. Można również wypróbować Cloud Custodian, bezpłatną platformę do zarządzania chmurą. Oferuje ona proste zasady monitorowania kosztów i umożliwia przeglądanie metryk użytkowania w czasie rzeczywistym. Jest również bezpłatna i ma otwarte źródło. Innym narzędziem do zarządzania chmurą jest CloudHealth, który jest platformą wielochmurową integrującą się z AWS.
Platforma Google Cloud oferuje GCP Billing, który zapewnia zespołom wysokopoziomowy przegląd kosztów i alerty budżetowe. Jednak GCP Billing nie posiada zaawansowanych możliwości ani granulacji, które posiadają inne narzędzia do zarządzania kosztami w chmurze. Stąd firmy powinny wybrać narzędzie, które odpowiada ich potrzebom. Może ono również pomóc im dowiedzieć się, które koszty chmury są dla nich najbardziej efektywne. Możesz wybierać spośród wielu narzędzi do zarządzania chmurą dostępnych dla Twojej firmy.
Podobne tematy