Zdobycie dodatkowych klientów dla Twojej firmy nie jest łatwym zadaniem. Musisz jednak być przygotowany na pokonanie dodatkowej mili, jeśli chcesz odnieść sukces. Poniżej przedstawiono kilka strategii przyciągania nowych klientów:
Jak przyciągnąć nowych klientów
Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest nowa, czy ma ugruntowaną pozycję, przyciąganie nowych klientów może być zniechęcającym zadaniem. Marketing i sprzedaż mają wiele wspólnego z przyciąganiem nowych klientów. Powinieneś skupić się na tworzeniu niezapomnianego pierwszego wrażenia i budowaniu lojalnych zwolenników. Aby przyciągnąć nowych klientów, powinieneś wykorzystać marketing cyfrowy, w tym płatne reklamy i media społecznościowe. Jako mała firma, musisz skupić się na unikalnej propozycji sprzedaży, aby odróżnić się od konkurencji.
Promowanie swojej wiedzy i umiejętności to świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów. Dzielenie się swoimi umiejętnościami i wiedzą z innymi ludźmi pokazuje, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i możesz im pomóc w rozwiązaniu problemu. Robiąc to, zbudujesz wiarygodność i zaufanie w oczach innych. Aby to osiągnąć, pisz posty na blogu, twórz e-booki, przemawiaj na wydarzeniach i korzystaj z mediów społecznościowych, aby dzielić się wartościowymi treściami. Pamiętaj, aby odpowiadać na wszystkie komentarze, zarówno pozytywne, jak i negatywne, w sposób, który pokaże Twoją empatię i rozwiąże każdy problem.
Konsumenci korzystają obecnie z internetowych stron z recenzjami i ocenami, aby dowiedzieć się więcej o firmie. Powinieneś monitorować te strony, reagować na wszelkie skargi i zamieszczać na swojej stronie linki do pozytywnych recenzji. Możesz nawet umieścić oznakowanie zachęcające klientów do dodawania swoich opinii. Konsumenci cenią sobie dowód społeczny i będą bardziej skłonni wypróbować firmę, jeśli zobaczą, że inni ludzie szaleją na jej temat. Jeśli tak jest, dowód społeczny może odegrać ogromną rolę w przyciąganiu nowych klientów.
Przyciąganie nowych klientów dzięki stronie przyjaznej dla urządzeń mobilnych
Posiadanie strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych jest niezbędne w dzisiejszym świecie, w którym ponad połowa konsumentów posiada smartfon. Co więcej, liczba ta nadal rośnie, co sprawia, że strona, która jest w pełni przyjazna dla urządzeń mobilnych, jest niezbędną strategią marketingową. Posiadanie strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych pozwala na zaspokojenie wszelkich możliwych metod kontaktu i zapewnia, że nie przegapisz żadnego potencjalnego klienta. Nie tylko Twoja strona przyjazna urządzeniom mobilnym przyciągnie więcej klientów, ale także pomoże Ci zwiększyć współczynnik konwersji.
Według ostatnich badań, ponad 50% ludzi na świecie korzysta z urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do Internetu. Ten trend będzie się tylko utrzymywał. Obecnie 98 milionów ludzi posiada smartfony i oczekuje się, że do końca 2012 roku liczba ta przewyższy połączenia stacjonarne. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona internetowa była responsywna i w pełni zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli jesteś małą firmą, która polega na lokalnym ruchu pieszym w celu generowania przychodów.
Ponadto, uczynienie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych jest ważne w zapewnieniu, że klienci mogą się z Tobą skontaktować w przypadku, gdy potrzebują lub jeśli szukają informacji, które są dla nich specyficzne. Strona przyjazna dla urządzeń mobilnych jest niezbędna w przyciąganiu szerszej publiczności i jest niezbędna dla skutecznego inbound marketingu. Jeśli twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, będzie tylko denerwować twoich obecnych klientów, ale także przyciągnie nową publiczność.
Przyciąganie nowych klientów za pomocą e-mail marketingu
Stworzenie skutecznej strategii marketingowej wymaga starannego planowania i połączenia zdrowego rozsądku i PR-owej bystrości. Będzie to wymagać budżetowania, ale opłaci się w dłuższej perspektywie, gdy będziesz budować swoją listę klientów. Podczas gdy istotne jest, aby zachować elastyczność w strategii marketingowej, nie wystarczy trzymać się jednej strategii marketingowej na zawsze. Dostosowanie i modyfikacja strategii do potrzeb Twojej firmy zwiększy Twój ogólny sukces.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz kampanię e-mail marketingową dla pojedynczego produktu, czy strategię wielokanałową, ważne jest, aby pamiętać, że klienci często trafiają na Twoją stronę z różnych metod. Mogą trafić na Twoją stronę przez media społecznościowe lub wyszukiwarki i spędzić czas na pierwszej stronie witryny. Jest to czas, w którym klienci mogą przeglądać Twoje treści przed dokonaniem zakupu. Ważne jest, aby pamiętać, że e-mail marketing jest znacznie bardziej skuteczny niż marketing w mediach społecznościowych.
Podobne tematy