W zależności od rodzaju startupu, który masz, istnieje kilka sposobów na marketing twojego startupu bez wydawania dużej ilości pieniędzy. Pierwszą metodą jest darmowy i nisko kosztowy marketing. Innym podejściem jest wynajęcie agencji marketingowej, która może pomóc Ci zoptymalizować budżet marketingowy. Upewnij się, że porównujesz cytaty z różnych agencji i sprawdzasz referencje przed wyborem jednego.
Mamy przyjemność przedstawić artykuł przygotowany w porozumieniu z inwestor.org.pl
Influencer marketing
Jednym ze sposobów na zwiększenie swojej widoczności jest współpraca z influencerami. Influencerzy to osoby, które są znane ze swojej wiedzy i mogą zyskać wiarygodność dla Twojej marki. Osoby te mogą być codziennymi użytkownikami z niewielkim follow-upem (często od 1000 do 10 000 osób). Dzięki temu możesz dotrzeć do nowych odbiorców bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu i pieniędzy.
Ważne jest jednak, aby pamiętać, że nawet jeśli pracujesz na budżecie shoestring, będziesz musiał podjąć strategiczne decyzje i dobrze wykonać swój plan marketingowy. Podczas gdy niektóre działania mogą nic nie kosztować, nadal wymagają czasu i wysiłku, aby je wykonać. Byłoby nierozsądne, aby zmarnować swój cenny czas na nieukierunkowane wysiłki. Dlatego konieczne jest stworzenie strategicznego planu marketingowego, zanim zaczniesz angażować się w którekolwiek z tych działań.
Tworzenie listy e-mailowej i profili w mediach społecznościowych to dwa sposoby na zaangażowanie się w swój rynek docelowy. Chociaż mogą to nie być najdroższe opcje, mogą być niezwykle skuteczne. Poza tym, te wysiłki mogą tworzyć świadomość dla twojego startupu i pomóc ci zdobyć ekspozycję. Co więcej, te strategie mogą pomóc Ci przyciągnąć finansowanie ze źródeł zewnętrznych.
Możesz również skorzystać z ulgi na biuro domowe, która może pomóc Ci zmniejszyć wydatki związane z rozpoczęciem działalności. Wiele dużych marek zaczynało jako firmy domowe, w tym Amazon, Facebook, Microsoft i Disney. Pracując w domu, możesz znacznie ograniczyć wydatki. Może być trudno uwierzyć, że te firmy mogą przetrwać na tak ograniczonym budżecie.
Małe firmy często tną swoje budżety marketingowe, gdy próbują ciąć koszty. Jednak jeśli masz silną osobowość i unikalną markę, możesz stworzyć skuteczną kampanię marketingową. Internet i media społecznościowe są świetnymi narzędziami dla małych firm, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.
Email marketing
Dla startupów, marketing bez dużego budżetu może być dużym wyzwaniem. Nawet jeśli dobry marketing napędza sprzedaż, nie można sobie na niego pozwolić, dopóki firma nie zacznie zarabiać. Ważne jest, aby budżet wcześnie, zwłaszcza jeśli jesteś startup z ograniczonym budżetem. Istnieją jednak sposoby, aby wprowadzić na rynek swój startup przy niewielkim budżecie. Email marketing jest świetnym sposobem, aby uzyskać słowo o swoim startupie bez wydawania zbyt wielu pieniędzy.
Pierwszym krokiem jest ocena swojej sprzedaży i dochodów, aby określić, ile możesz wydać. Prostą formułą jest użycie procentu od twojej sprzedaży. Ta metoda pozwala na wyjęcie pewnego procentu dochodów, aby zainwestować w kampanię marketingową. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że twoja sprzedaż będzie się wahać w czasie.
Kiedy masz już listę, następnym krokiem jest rozpoczęcie wysyłania e-maili. Email marketing jest najbardziej opłacalnym sposobem na reklamę online. Pomaga przypomnieć istniejącym klientom i potencjalnym klientom o swoich produktach i usługach. Możesz skorzystać z usługi marketingowej, aby zbudować listę subskrybentów e-maili. Możesz również stworzyć listę opartą na pozwoleniu, dając coś wartościowego potencjalnym klientom.
Odpowiednio zaprojektowany szablon wiadomości e-mail może być potężnym narzędziem w pielęgnowaniu i pozyskiwaniu klientów. Email marketing pomaga również budować relacje z obecnymi klientami. Poprzez dostarczanie przydatnych informacji, możesz zwiększyć bazę klientów i dokonać powtórnych zakupów. Ta taktyka jest bardzo przystępna dla małych firm.
Filmy wideo
Treści wideo to świetny sposób na rozpowszechnienie informacji o Twoim startupie. Możesz je dodać do swojej strony internetowej, stron docelowych i stron sprzedażowych. Dodatkowo, możesz promować swoje filmy na platformach społecznościowych. Może to być zrobione organicznie, lub możesz zdecydować się zapłacić za umieszczenie reklamy na Facebooku lub YouTube. Niezależnie od tego, jaką drogę wybierzesz, pamiętaj, aby dostosować swoje filmy do swojego budżetu i celów.
Po pierwsze, określ swoje cele. To pomoże Ci upewnić się, że Twoje filmy są na dobrej drodze. Ponadto, zdefiniuj kluczowe wiadomości, które chcesz przekazać docelowym odbiorcom. Na przykład, możesz chcieć tworzyć filmy, które opowiadają historię łączącą wartości Twojej marki. To pomoże widzom odnieść się do Twojej firmy.
Kolejnym ważnym czynnikiem do rozważenia jest długość Twoich filmów. Krótkie filmy są tańsze w tworzeniu niż długie, i mogą utrzymać uwagę ludzi lepiej. Idealna długość wideo zależy od platformy i rodzaju treści. Ogólnie rzecz biorąc, nie powinna być dłuższa niż dwie minuty. Jednak nawet jeśli pracujesz z niskim budżetem, możesz stworzyć świetne wideo marketingowe. Na szczęście istnieje wiele darmowych narzędzi wideo, które mogą sprawić, że Twoje filmy będą wyglądały równie profesjonalnie, jak te produkowane przez droższe firmy.
Oprócz korzystania z mediów społecznościowych do udostępniania swoich filmów, możesz użyć filmów promocyjnych, aby rozpowszechnić informacje o swoim startupie. Te filmy mogą być umieszczane na YouTube i innych platformach mediów społecznościowych, aby zwiększyć świadomość marki. Jeśli zrobione dobrze, filmy promocyjne mogą pomóc zwiększyć przychody poprzez zwiększenie widoczności online.
Przed produkcją filmów, powinieneś poświęcić trochę czasu na zaplanowanie swojego wideo. W ten sposób nie zmarnujesz pieniędzy na zły pomysł. Dobre wideo nie jest kompletne bez dobrego wyniku muzycznego. Do swoich filmów możesz użyć muzyki z royalty-free music.
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji o celu dla twojego wideo. Zastanów się, do kogo próbujesz dotrzeć i co masz nadzieję osiągnąć. Kiedy już wiesz, czego chcesz, możesz stworzyć strategię wideo opartą na celu filmu. Zrób storyboard lub scenariusz, aby nakreślić treść.
Filmy wideo to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami i pokazanie im, jak możesz im pomóc. Efektywnie wykorzystane filmy są zabawne i niedrogie, a przy tym mogą trafić do odbiorcy. Upewnij się, że treść jest zabawna, informacyjna i perswazyjna, aby Twoi klienci chcieli kupić od Ciebie.
Podobne tematy