Kiedy dajesz swój elevator pitch, konieczne jest, aby utrzymać go proste i naturalne. Staraj się unikać używania pytań typu „tak” lub „nie”. Zamiast tego skup się na korzyściach płynących z Twojej działalności. Następnie pozwól im usłyszeć swoją osobowość. W ciągu kilku sekund zostaną sprzedani na twój pomysł lub biznes.
Prezentowany artykuł jest dowodem owocnej współpracy z medifinanse.pl
Znaczenie utrzymania naturalnego, prostego i autentycznego
Aby uzyskać najlepsze wyniki, musisz utrzymać swój elevator pitch krótki i naturalny. Musisz przekazać swoje pomysły i wiedzę w kilku zdaniach, które ludzie łatwo zrozumieją. Dobrym pomysłem jest przećwiczenie przed rzeczywistą prezentacją, aby upewnić się, że jesteś pewny co do treści. Ponadto, próby pomogą Ci zapamiętać, co powiedzieć dalej i jak sprawić, by Twoje wystąpienie brzmiało naturalnie.
Podczas wygłaszania elevator pitch pamiętaj, że masz ograniczony czas, aby wywrzeć wrażenie na osobie, z którą rozmawiasz. Celem wystąpienia jest zdobycie ich zainteresowania, skłonienie ich do zadawania Ci pytań i zaciekawienie ich tym, co masz do zaoferowania. Ważne jest również, aby upewnić się, że zakończysz swoje wystąpienie ciekawym pytaniem.
Jak w każdym biznesowym boisku, należy podkreślić swoje najlepsze punkty sprzedaży i korzyści dla publiczności. Upewnij się, że Twój pitch jest łatwy do zrozumienia i zawiera wszystkie ważne elementy. Upewnij się również, że jest to specyficzne dla docelowej publiczności. To pomoże Ci zbudować autentyczne połączenie.
Twój elevator pitch powinien rozpocząć się od przedstawienia siebie i swojej firmy. Po przedstawieniu się, upewnij się, że podajesz swoją unikalną propozycję sprzedaży, a następnie zamknij swój występ wezwaniem do działania. Możesz to zrobić oferując spotkanie przy kawie lub wizytówkę. Ważne jest, aby zawrzeć w nim „prośbę”, która pokaże, że nie jesteś tylko sprzedawcą i że jesteś zainteresowany kontaktem z ludźmi.
Jedną z najważniejszych rzeczy do zapamiętania podczas wygłaszania swojego elevator pitch jest mówienie powoli i wyraźnie. Dobrze przygotowany elevator pitch powinien trwać od 75 do 10 sekund i powinien jasno przekazywać Twoją wiadomość. Pośpiech przez elevator pitch może zrobić więcej szkody niż pożytku.
Aby być w stanie dostarczyć udany elevator pitch, musisz ćwiczyć go jak najwięcej. Przećwicz swoje wystąpienie przed lustrem lub z przyjacielem, aby upewnić się, że jesteś pewny siebie. Pamiętaj, aby używać swojego naturalnego tempa i unikać agresywnego brzmienia. Pamiętaj również o uśmiechu podczas przemówienia.
Unikanie pytań typu „tak” lub „nie”
Chcesz mieć pewność, że Twój elevator pitch nie jest usiany pytaniami typu „tak” lub „nie”. Jeśli to możliwe, odpowiedz na te pytania w sposób, który jest specyficzny dla twojego zestawu umiejętności. Wypełnij branżę i zestaw umiejętności osoby, z którą przeprowadzasz rozmowę i wyjaśnij, w jaki sposób Twoja wiedza przyniesie jej korzyści.
Celem elevator pitch jest zdobycie drugiej rozmowy z potencjalnym klientem. Nie chcesz ich przekonywać do zatrudnienia, ale chcesz, aby spędzili z Tobą więcej czasu. Innymi słowy, twój pitch powinien dać im wgląd w twoją firmę i produkt.
Utrzymywanie prostoty
Niezależnie od tego, czy przedstawiasz nowy produkt, czy firmę, utrzymywanie prostoty i skupienie się na sednie sprawy jest ważne, aby zapewnić, że Twoje przesłanie dotrze do odbiorcy. Twoim celem jest stworzenie zapadającego w pamięć przekazu, który doprowadzi do dalszej rozmowy z odbiorcami. Dobrze przygotowany elevator pitch nie tylko przykuje ich uwagę, ale również da Ci szansę na pozyskanie inwestora.
Pamiętaj, że elevator pitches są tylko na 30 sekund, a one powinny być zwięzłe, łatwe do zrozumienia i wolne od żargonu branżowego. Powinny również zapadać w pamięć i przyciągać uwagę. W rzeczywistości, jeśli twój pitch jest dłuższy niż 60 sekund, prawdopodobnie powinieneś przepisać go na krótszy, aby dotrzeć do odbiorców.
Dobrze opracowany elevator pitch powinien być również spersonalizowany, aby przyciągnąć członków publiczności. Dołącz wezwanie do działania na końcu skoku, pozwalając publiczności wiedzieć, co robić dalej. Możesz chcieć włączyć pytania do swojego skoku, aby przyciągnąć członków publiczności. Dodawanie pytań jest również doskonałym sposobem na spersonalizowanie swojego boiska.
Elewator pitch powinien zawierać wprowadzenie, podsumowanie tego, co robisz, pytanie i wezwanie do działania. Powinien również mieć miejsce na interakcję z publicznością i wymianę informacji kontaktowych. Posiadanie silnego elevator pitch jest niezbędne do generowania trwałej relacji z klientami.
Świetnym sposobem na utrzymanie prostego elevator pitch jest użycie przykładu z Twojej firmy. W ten sposób twój prospekt będzie miał lepsze pojęcie o produkcie lub usłudze, którą oferujesz. Możesz również użyć bardziej zorientowanego na sprzedaż pitcha, jeśli twój prospekt jest bardziej zorientowany w temacie.
Twój elevator pitch nie powinien być dłuższy niż 30 sekund. Ponadto, Twoja prezentacja powinna być czytelna, ale nie powinna być zbyt długa i treściwa. Twoim celem jest wzbudzenie zainteresowania i przekonanie słuchaczy do kontynuowania rozmowy z Tobą. Dlatego powinien być tak angażujący, jak to możliwe, bez bycia zbyt sprzedażowym.
Podczas tworzenia mowy windowej należy pamiętać, że publiczność nie ma zbyt wiele czasu. Skomplikowane przemówienie sprawi, że publiczność będzie znudzona i nie osiągnie zamierzonego celu. Używaj tonu przyjaznego rozmowie i pozostań pozytywny i optymistyczny.
Zachowaj autentyczność
Przygotowanie idealnego elevator pitch dla Twojej firmy wymaga starannego wyważenia pomiędzy utrzymaniem krótkiej formy a przyciągnięciem uwagi odbiorców. Istotne jest, aby być przyjaznym i autentycznym, ponieważ to sprawi, że zostanie on zapamiętany przez docelową publiczność. Ponadto, Twój pitch powinien być specyficzny dla potrzeb docelowych odbiorców, ponieważ pomoże to stworzyć autentyczną więź z nimi.
Niezależnie od rodzaju biznesu, który prowadzisz, istnieją pewne sztuczki do stworzenia angażującego elevator pitch. Należy pamiętać, że słuchacze nie oczekują długich wyjaśnień; chcą jedynie krótkiego przeglądu firmy i branży. Dlatego ważne jest, aby unikać używania żargonów branżowych i upewnić się, że jest to proste i nieskomplikowane.
Aby przekazać wpływ Twojego produktu, użyj konkretnych przykładów. Na przykład, użyj przykładu produktu, który skupia się na problemie, z którym boryka się klient i dostarcza rozwiązania w postaci produktu. Przykład działa również jako trampolina do dodatkowej rozmowy. Nie jest łatwo wymyślić ciekawą i chwytliwą mowę windową. Jeśli jednak zachowasz autentyczność i unikniesz używania skomplikowanych słów, będziesz w stanie przyciągnąć więcej osób i dokonać większej sprzedaży.
Podobne tematy