Jeśli masz za zadanie zaplanować harmonogram pracownika, należy rozważyć te wskazówki. Elastyczne harmonogramy mogą pomóc pracownikom skupić się na swojej pracy, zmniejszając jednocześnie stres i koszty opieki zdrowotnej. Jednak musisz pamiętać o lokalnych przepisów prawa pracy i regulacji, które mogą mieć wpływ na pracowników harmonogramu. Niektóre jurysdykcje wymagają podwójnego wynagrodzenia za godziny nadliczbowe. Aby uniknąć naruszenia tych przepisów, upewnij się, że prowadzisz listę dostępnych pracowników.
Elastyczność harmonogramu pracy zwiększa produktywność
Elastyczne harmonogramy pracy są dobrą rzeczą zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Pracownicy są zwykle szczęśliwsi i bardziej produktywni, gdy mogą pracować nad swoimi zadaniami, gdy ich harmonogramy są bardziej sprzyjające. Są mniej zestresowani, co oznacza, że są bardziej zmotywowani do ukończenia zadań. Nie tylko poprawia to zadowolenie pracowników i morale, ale także poprawia dolną linię firmy. A jeśli zastanawiasz się, czy praca w elastycznych godzinach jest odpowiednia dla Twojej firmy, czytaj dalej, aby odkryć niektóre korzyści płynące z tej praktyki.
Pracodawcy mogą się martwić, że pracownicy, którzy mają elastyczne harmonogramy nie będą w biurze przez pełne osiem godzin dziennie. To może być prawdą dla niektórych pracowników, ale to często jest tak, że pracodawcy martwić o morale pracowników, gdy oferują elastyczne harmonogramy. Na szczęście, istnieje łatwa naprawa: elastyczne harmonogramy poprawić morale pracowników i wydajność. Głównym problemem, który często pojawia się z fixed-hours harmonogramów jest planowanie spotkań. To może być trudne do zaplanowania spotkań między kolegami, którzy mają różne harmonogramy pracy. Ponadto, może być trudno zorganizować spotkania między zespołami zlokalizowanymi na całym świecie. Może to być problematyczne, gdy klienci i inni członkowie zespołu nie są dostępni na spotkaniach w standardowych godzinach pracy.
Jako bonus, elastyczne godziny pracy poprawiają morale pracowników, co z kolei pomaga pracownikom osiągnąć więcej. Poprawia to również produktywność pracowników i zmniejsza stres. Elastyczne godziny pracy sprzyjają również pracy zdalnej. Dla niektórych pracowników jest to jedyny sposób, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Inni dobrze czują się w tradycyjnym środowisku pracy od 9 do 5. Elastyczność nie jest jednak odpowiednia dla wszystkich. W wielu przypadkach lepiej sprawdza się w przypadku większości pracowników.
Redukuje stres
Zarządzanie stresem pracowników jest koniecznością dla pracodawców, którzy cenią sobie zdrowie i szczęście swoich pracowników. Według HealthAdvocate, stres kosztuje firmy od 200 do 300 miliardów dolarów rocznie. Na szczęście wielu z tych kosztów można uniknąć, wdrażając pewne skuteczne techniki zarządzania stresem. Oprócz oferowania elastycznego harmonogramu, niektórzy pracodawcy zapewniają również zasoby zdrowia psychicznego i korzyści związane z planowaniem finansowym dla swoich pracowników. W tym artykule przeanalizujemy pięć strategii, które pozwolą zmniejszyć stres pracowników:
Pierwszym krokiem w zmniejszaniu stresu jest wprowadzenie zmian w środowisku pracy Twoich pracowników. Rozważ sprowadzenie instruktora jogi lub masażysty na kilka godzin w każdym tygodniu. Możesz nawet zapewnić kolorowanki dla dorosłych w pokoju wypoczynkowym. Niezależnie od poziomu stresu, pracownicy będą szczęśliwsi i bardziej zaangażowani w swoją pracę, jeśli będą mieli możliwość elastycznego decydowania o tym, kiedy i jak pracują.
Jeśli chcesz obniżyć poziom stresu swoich pracowników, przeprowadź ankietę dotyczącą stresu. Ankieta ta pomoże Ci lepiej zrozumieć, jakich rodzajów stresu doświadczają Twoi pracownicy i jak sobie z nim radzą. Programy zarządzania stresem są niezbędne dla zdrowia i bezpieczeństwa Twojej firmy. Jeśli pracownicy czują się zestresowani, częściej chorują, co może mieć wpływ na ich wydajność. Jeśli więc chcesz zminimalizować stres w miejscu pracy, wdróż te programy i wykorzystaj w pełni możliwości członków swojego zespołu.
Zmniejsza koszty opieki zdrowotnej
Dostawcy ubezpieczeń zdrowotnych często stosują systemy nagród, które nagradzają pracowników za wybór placówek i procedur opieki zdrowotnej o wyższej jakości. Efektywny kosztowo dostawca usług medycznych może pomóc pracodawcy obniżyć całkowite wydatki na opiekę zdrowotną nawet o 15%. Firma korzystająca z narzędzia Cost Estimator może nagradzać pracowników za wybór usług medycznych, które są dostępne po niższych kosztach niż w lokalnym szpitalu. Na przykład, szpital, który pobiera więcej opłat za operację niż za rutynowe badanie, może zaoszczędzić pracodawcy setki, a nawet tysiące dolarów rocznie.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez Willis Towers Watson wykazało, że firmy oferujące najlepsze w swojej klasie plany zdrowotne wydają 3 548 dolarów mniej na jednego pracownika niż te, które tego nie robią. Badanie obejmowało dane z 554 amerykańskich firm zatrudniających co najmniej 1000 pracowników. Najlepiej radzą sobie te, które wiążą płatności z opartymi na dowodach naukowych, wysokiej jakości wynikami pacjentów. Plany te łączą zachęty do efektywnej opieki z wysokim poziomem zadowolenia pacjentów.
Korzystanie z usług rzecznika opieki jest kolejnym sposobem na obniżenie kosztów opieki zdrowotnej. Rzecznicy ci mogą zidentyfikować potencjalne problemy zdrowotne, które dotyczą pracowników i pomóc im w znalezieniu odpowiedniej opieki medycznej. Identyfikując schorzenia przewlekłe, rzecznicy opieki mogą zmniejszyć koszty opieki zdrowotnej, zapewniając pracownikom najlepszą możliwą opiekę. Pracownicy cierpiący na choroby przewlekłe są zazwyczaj mniej wydajni i korzystają z większej ilości usług zdrowotnych niż osoby o lepszym stanie zdrowia. Rzecznik medyczny może również pomóc pracodawcy w znalezieniu lekarzy, którzy akceptują plany ubezpieczeniowe pracowników i zapewniają alternatywną opiekę zdrowotną. Najlepsze programy wykorzystują licencjonowanych lekarzy, którzy zapewniają każdemu pracownikowi indywidualną, pełną współczucia opiekę.
Nadaje priorytety obowiązkom pracowniczym
Aby mieć pewność, że mądrze przydzielasz swój czas, nadaj priorytety obowiązkom pracowniczym. Ustalając priorytety zadań, możesz upewnić się, że poświęcasz czas na najważniejsze zadania, które posuną Cię we właściwym kierunku. Kiedy to zrobisz, będziesz mniej reaktywny i bardziej skupiony. Ostatecznym celem priorytetyzacji jest wykonanie pracy, która będzie oznaczać prawdziwy postęp. Aby to osiągnąć, powinieneś mieć system, który sprawi, że twój zespół przez większość czasu będzie znajdował się w pierwszym i drugim kwadrancie.
Kiedy już stworzysz listę swoich obowiązków, ustal priorytety według ram czasowych dla każdego z nich. Choć możesz chcieć zrobić wszystko naraz, nie możesz. Musisz zdecydować, które zadania są najważniejsze i które zajmą najmniej czasu. Na przykład, możesz nadać priorytet zadaniom według terminów, pilności, długości i nagrody. Możesz również nadawać priorytety zadaniom według terminów, oczekiwań klientów lub próśb współpracowników.
Uwzględnia pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy
Pytanie, czy pracodawca powinien uwzględniać pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy przy planowaniu harmonogramu pracownika, jest kwestią podchwytliwą. Chociaż prawo nie dzieli pracowników na pełnoetatowych i niepełnoetatowych, stosuje się do nich wiele innych przepisów. Oto kilka uwag, które należy wziąć pod uwagę. Możesz być pracownikiem w niepełnym wymiarze godzin, jeśli musisz pracować mniej godzin niż pracownik pełnoetatowy.
Po pierwsze, zastanów się, czy pracownik zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin może rzeczywiście ukończyć projekt w ciągu jednego dnia. Chociaż możesz nie oczekiwać, że pracownik zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin będzie pracował tyle samo czasu co pracownik pełnoetatowy, może on mieć mniejsze doświadczenie i wiedzę. Rezultatem tego może być mniej niż doskonała praca. Pracownicy niepełnoetatowi mogą mieć również problemy z pracą z oprogramowaniem do automatycznego planowania i planowania predykcyjnego. Oznacza to, że koszty płac będą wyższe niż w przypadku posiadania tylko kilku pełnoetatowych pracowników.
Oprócz pracowników pełnoetatowych, pracownicy niepełnoetatowi mogą zdecydować się na system harmonogramu na wezwanie. Ta opcja harmonogramu pozwala firmie wezwać pracowników w razie potrzeby. Ci pracownicy na wezwanie są podzielone między kilku pracowników. Służby ratownicze, pracownicy socjalni i strażacy są przykładami tego typu pracowników. Ilość godzin w niepełnym wymiarze godzin różni się dla każdej osoby i obie strony muszą to wiedzieć przed dojściem do porozumienia.
Uwzględnia umiejętności i kompetencje kryteria
Planując harmonogram pracownika, pracodawcy muszą wziąć pod uwagę umiejętności i kompetencje danego stanowiska. Kompetencje to cechy pracownika, które odróżniają go od przeciętnych wykonawców. Mogą one obejmować umiejętności, wiedzę i zachowania, które są niezbędne do wykonywania danej pracy. Na przykład, kompetencje pracownika mogą obejmować aplikacje komputerowe, pracę z zachowaniem terminów i orientację na wyniki.
Dobry słownik kompetencji zawiera listę umiejętności i kompetencji, których posiadania oczekuje się od pracowników. Korzystanie z tej listy może pomóc firmie w identyfikacji pracowników, którzy wyróżniają się w swojej pracy. Mogą wtedy zaplanować harmonogram pracownika zgodnie z tymi kompetencjami. W ostatecznym rozrachunku pomaga to firmom usprawnić ich działalność poprzez zwiększenie produktywności i zmniejszenie rotacji. Najlepsze praktyki wykorzystują planowanie oparte na kompetencjach, aby utrzymać pracowników przy zadaniach.
Pierwszym krokiem we wdrażaniu procesu planowania opartego na kompetencjach jest sporządzenie mapy umiejętności potrzebnych każdemu pracownikowi na danym stanowisku. Umiejętności te są następnie organizowane w stosy. Każdy stos powinien zawierać podgrupę powiązanych zachowań. Każdej podgrupie powinny towarzyszyć istotne powody, dla których zachowania te są ze sobą powiązane. Powstałe w ten sposób stosy kompetencji pomogą menedżerom określić umiejętności niezbędne do wykonywania każdej pracy.
Podobne tematy