Pracownik powinien być poddany badaniu fizycznemu przed rozpoczęciem pracy. Badania te służą zapewnieniu bezpieczeństwa w miejscu pracy i mogą wskazać potencjalne problemy zdrowotne. Ostatecznie, badania te mogą pomóc pracodawcom uniknąć narażania pracowników na ryzyko urazów lub chorób. To, czy badanie jest wymagane, czy nie, zależy od pracy danej osoby i jej sytuacji. Istnieje kilka rodzajów egzaminów fizycznych, w tym test uzasadnionego przekonania (RBT).
Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy
Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy jest istotnym elementem ogólnej kultury firmy. Icahn School of Medicine at Mount Sinai jest zaangażowana w kulturę bezpieczeństwa, w tym w Program Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Program Bezpieczeństwa i Higieny Pracy jest realizowany przez Employee Health Services i Environmental Heath & Safety. Oferuje on usługi opieki zdrowotnej dla wszystkich pracowników Mount Sinai, w tym program udogodnień w miejscu pracy, programy nadzoru medycznego oraz testy i szczepienia wymagane przez OSHA.
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i higieny pracy są odpowiedzialni za zrozumienie standardów OSHA, standardów American National Standards Institute oraz standardów międzynarodowych. Muszą także rozumieć normy i prawa właściwe dla różnych branż, np. dotyczące transportu i bezpieczeństwa produktów. Specjaliści ci są przeszkoleni w zakresie rozwiązywania tych problemów i zapewniania, że pracownicy noszą odpowiedni sprzęt ochronny. Istnieje ponad 200 standardów OSHA, które mają zapewnić pracownikom bezpieczeństwo w pracy. W związku z tym każdy przełożony musi być odpowiedzialny za edukację wszystkich pracowników i podjęcie inicjatywy w celu zapewnienia im bezpieczeństwa.
W 1997 roku Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Bezpieczeństwa przeprowadziło ankietę wśród swoich członków. Dwadzieścia osiem procent z nich było członkami ASSE. Zdecydowana większość tych specjalistów była zatrudniona w przemyśle wytwórczym lub zorientowanym na produkcję. Dwadzieścia jeden procent pracowało w branżach związanych z ropą naftową, gazem ziemnym, rafinacją ropy naftowej i produktami pokrewnymi. Pozostałe 20 branż nie zostało wymienionych przez więcej niż 10 procent respondentów.
Badanie fizyczne przed zatrudnieniem
Istnieje kilka powodów, dla których firma może wymagać badania fizycznego przed zatrudnieniem do pracy. Wiele firm chce się upewnić, że ich pracownicy są wystarczająco sprawni fizycznie i psychicznie, aby wykonywać swoją pracę. Chociaż nie można zmienić swojego stanu zdrowia z dnia na dzień, można przygotować się do egzaminu fizycznego czytając o oczekiwaniach przyszłego pracodawcy. Test fizyczny, który musisz zdać może się różnić w zależności od stanowiska, ale kilka przykładów to:
Amerykańska ustawa o niepełnosprawności obejmuje testy medyczne przeprowadzane w celu zatrudnienia. Powinieneś również wiedzieć, że badania medyczne przed zatrudnieniem są regulowane w różnych stanach. Przed podjęciem decyzji o przeprowadzeniu badań lekarskich przed zatrudnieniem należy dokładnie zapoznać się z dokumentacją. Niektóre stanowiska mogą wymagać przeprowadzenia testu na obecność narkotyków lub próbki moczu, ale nie powinieneś być zmuszony do poddania się takiemu testowi tylko po to, by dostać pracę. Masz również prawo poznać wyniki testu, więc nie wzbudzaj w pracodawcy poczucia winy, jeśli o nie zapyta.
Jeśli nowa praca wymaga podnoszenia ciężarów lub regularnej aktywności, możesz chcieć zapytać potencjalnego pracodawcę, czy wymagane jest badanie fizyczne. Badania fizyczne określają wytrzymałość kandydata i zdolność do radzenia sobie z obowiązkami na danym stanowisku. Pomaga to również pracodawcom wiedzieć, którzy kandydaci są najbardziej zdolni do wykonywania swoich obowiązków i są najmniej podatni na urazy. Jeśli nie jesteś pewien, czy badanie fizyczne przed zatrudnieniem jest konieczne, powinieneś skonsultować się z lekarzem przed zatrudnieniem kogokolwiek.
Test uzasadnionego przekonania
Jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz się zastanawiać: Jakiego rodzaju badań zdrowotnych powinieneś wymagać od swoich pracowników? Na szczęście, ADA pozwala pracodawcom na przeprowadzanie badań przesiewowych pod kątem objawów COVID-19. Jednak ADA nie koliduje z zaleceniami organów zdrowia publicznego, takich jak CDC. W rzeczywistości, organy zdrowia publicznego mogą nawet ostrzegać pracodawców o potencjalnie niebezpiecznych pandemiach. Jest to duży plus zarówno dla właścicieli firm, jak i pracowników.
Podobne tematy