Jak skierować pracownika na dodatkowe szkolenie? Zacznij od omówienia obszarów zainteresowań i celów pracownika. Następnie należy obarczyć pracownika odpowiedzialnością za jego własny rozwój. Następnie należy przeprowadzić burzę mózgów na temat możliwości rozwoju zawodowego. Dopasowanie możliwości do danej osoby jest kluczem do zatrzymania nauki. Im bardziej dostosujesz możliwości szkoleniowe, tym większe prawdopodobieństwo, że pracownik będzie je kontynuował. Kilka sposobów, aby to osiągnąć to:
Upewnij się, że twój zespół ma wszystko, czego potrzebuje, aby wykonać doskonałą pracę
Aby zapewnić jakość pracy, upewnij się, że wszyscy w twoim zespole rozumieją, czego od nich oczekujesz. Wszyscy powinni być świadomi standardów jakościowych dla pracy, którą wykonują i wiedzieć, co jest uznawane za doskonałe. Dzięki temu będą mogli dostarczyć produkt wysokiej jakości. Zdefiniowanie tych standardów to dobre miejsce na początek. Następnie można ustawić poprzeczkę dla wszystkich w zespole. W końcu, jeśli wszyscy wiedzą, co jest uznawane za doskonałe, łatwiej będzie im tworzyć świetną pracę.
Aby stworzyć pozytywne środowisko, ustal jasne normy dla członków swojego zespołu. Na przykład, jeśli ktoś nie wywiązuje się ze swojej roli, przydziel mu zadania, które powinien wykonywać. Podobnie, jeśli zauważysz, że ktoś unika komunikacji z członkami zespołu, przekaż to zadanie innemu członkowi zespołu. Niewykonanie tego zadania będzie miało negatywny wpływ na cały zespół. Oprócz upewnienia się, że wszyscy członkowie zespołu wiedzą, czego się od nich oczekuje, powinieneś także wzorować się na tym, jak chcesz, aby członkowie zespołu współpracowali.
Upewnij się, że Twój zespół ma wszystko, czego potrzebuje, by działać na najwyższym poziomie. Jako menedżer, Twoim zadaniem jest stworzenie dobrego środowiska dla członków zespołu. Ustalając jasne zasady, upewnisz się, że wszyscy w zespole pracują na rzecz wspólnego celu. Pomocne będzie posiadanie wspólnej wizji tego, jak projekt powinien zostać ukończony. Skupiając się na zaangażowaniu, będziesz miał bardziej produktywny zespół. Co więcej, będziesz mógł uczynić zespół bardziej produktywnym poprzez współpracę tam, gdzie jesteś w stanie dodać wartość.
Zbieraj informacje zwrotne od pracowników
Proces zbierania informacji zwrotnych od pracowników jest niezbędny do stworzenia wyjątkowego doświadczenia pracowników i poprawy wskaźników retencji. W rzeczywistości sześćdziesiąt procent pracowników w USA posiada mechanizm umożliwiający przekazywanie informacji zwrotnych, a pracownicy, którzy twierdzą, że ich pracodawca reaguje na informacje zwrotne, czterokrotnie częściej pozostają u obecnego pracodawcy. Oto kilka sposobów na zebranie informacji zwrotnej od pracowników, aby stworzyć lepsze miejsce pracy. Przeanalizujmy każdy z nich. Pomoże Ci to określić, które strategie będą najlepsze dla Twojej firmy.
Prosząc pracowników o informacje zwrotne, powinieneś upewnić się, że słuchasz ich opinii, wykorzystując umiejętność aktywnego słuchania. Jeśli to możliwe, spotkaj się osobiście z pracownikami, aby poprosić ich o informację zwrotną. Dzięki temu mogą oni rozwinąć swoje uwagi i dostrzec niuanse. Pamiętaj, że taka informacja zwrotna ma duży wpływ na relację menedżer – bezpośredni podwładny, jak również na całą organizację. Im lepsze informacje zwrotne możesz uzyskać, tym lepiej.
Po otrzymaniu pozytywnej informacji zwrotnej podziękuj rozmówcy za poświęcony czas i podziel się swoimi spostrzeżeniami. W ten sposób możesz poprawić komunikację z pracownikami i podnieść ich morale. Pracownicy docenią uznanie. Zwiększy to również Twoje szanse na uzyskanie wsparcia ze strony zespołu zarządzającego. Być może będziesz musiał nawet zamienić projekty lub zaplanować więcej spotkań z liderami wyższego szczebla. Po ustaleniu procesu przekazywania informacji zwrotnych przez pracowników, można wprowadzić korekty do swoich oczekiwań.
Dostosuj podejście do szkoleń
Aby zaangażować pracowników, rozważ wykorzystanie systemu zarządzania nauką do personalizacji szkoleń. Systemy zarządzania uczeniem się umożliwiają przydzielanie szkoleń w oparciu o cele i preferencje pracownika. Może to pomóc zwiększyć zaangażowanie pracowników, a jednocześnie wykorzystać ich mocne strony. Na przykład, możesz zaprojektować grę, w której pracownik może rywalizować z innymi członkami zespołu lub całą firmą, aby nauczyć się nowych umiejętności. Możesz również przypisać odznaki tym, którzy wyróżniają się w określonych modułach szkoleniowych.
Zanim rozpoczniesz program szkoleniowy, wykonaj analizę zadań. W tej analizie zidentyfikujesz czynności i zadania, które pracownik musi wykonać, aby osiągnąć zadanie lub cel. Następnie należy określić zestawy umiejętności wymagane dla każdego zadania lub czynności. Pomoże to określić rodzaje potrzebnych szkoleń. Pamiętaj, że potrzebujesz szkolenia, które będzie specyficzne dla potrzeb pracownika i umożliwi mu skuteczne wykonanie zadania.
Innym sposobem na dostosowanie podejścia do szkoleń jest zapytanie pracowników, jak chcą się rozwijać w swojej roli. Jeśli nie chcą się rozwijać w roli, którą im przydzielono, mogą nie być gotowi na jej przyjęcie. Przydzielanie ról bez uprzedniego zapytania pracowników, czy są nimi zainteresowani, może prowadzić do niechęci. Kiedy nadejdzie odpowiedni czas, przydziel pracownikom dodatkowe szkolenia lub możliwości rozwoju.
Podobne tematy