Jak rozpocząć kulturę bezpieczeństwa w pracy? Edukowanie pracowników i wdrażanie procedur bezpieczeństwa w miejscu pracy powinno zacząć się od góry. Dawanie przykładu i wdrażanie procedur bezpiecznej pracy od samego początku zachęci pracowników do podążania za nimi. Jest to szczególnie ważne dla nowych pracowników, którzy prawdopodobnie nie znają procedur bezpieczeństwa, dopóki nie rozpoczną pracy. Dlatego też należy zadbać o wyjaśnienie procedur bezpieczeństwa nowym pracownikom podczas ich wdrażania. W przeciwnym razie mogą oni nie traktować tych procedur poważnie.
Upoważnienie pracowników z uprawnieniami Stop Work
Upoważnienie pracowników z uprawnieniami Stop Work do bycia bezpiecznym jest kluczowe dla kultury bezpieczeństwa Twojej firmy. Upoważnienie do zatrzymania pracy musi być wdrożone dla wszystkich pracowników, wykonawców i gości, aby każdy wiedział, co nie jest bezpieczne. Po uzyskaniu uprawnień pracownicy muszą wstrzymać wszystkie niebezpieczne zadania i dyrektywy oraz powiadomić przełożonych o wszelkich incydentach. Powinni również podejmować działania mające na celu uczynienie danego obszaru bezpiecznym oraz zgłaszać przypadki bliskie pominięcia lub wypadki.
Szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa jest niezbędne. Upełnomocnienie pracowników w tym zakresie jest ważną częścią kultury WAPA. Dając pracownikom głos, mogą oni chronić siebie, swoich współpracowników i firmę. Poza tym, to oni są pierwszym zestawem oczu na zegarze. Oprócz powiadamiania przełożonych, bezpieczni pracownicy muszą również ostrzegać innych współpracowników i inne osoby na terenie zakładu pracy. Gdy pracownik zgłosi problem bezpieczeństwa, kierownik przeanalizuje sytuację i określi, czy jest to problem bezpieczeństwa, czy nie.
Identyfikacja błędów bezpieczeństwa
Identyfikacja błędów bezpieczeństwa na stanowisku jest niezbędna dla sukcesu każdej firmy, ale trudno jest zapewnić, że miejsce pracy jest od nich wolne. Istnieje wiele potencjalnych zagrożeń, które mogą stanowić ryzyko dla Twoich pracowników, a ten artykuł podkreśli niektóre z nich. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możesz zapewnić swoim pracownikom bezpieczeństwo w miejscu pracy. Po zidentyfikowaniu potencjalnego zagrożenia nadszedł czas, aby się nim zająć.
Skuteczna strategia zarządzania bezpieczeństwem pomoże Ci zidentyfikować błędy, które mogą zaszkodzić Twoim pracownikom lub pacjentom. Dzięki temu możesz naprawić niebezpieczne warunki lub zmodyfikować politykę. Ponadto zgłaszanie takich błędów i zdarzeń potencjalnie wypadkowych pomoże organizacji zrozumieć, co poszło nie tak i zapobiec ponownemu wystąpieniu podobnych incydentów. W ten sposób możesz mieć pewność, że Twoje miejsce pracy jest tak bezpieczne, jak to tylko możliwe. Im więcej błędów i zdarzeń potencjalnie wypadkowych zgłosisz, tym lepiej.
Zachęcanie pracowników do pozostania w domu, jeśli są chorzy
Jeśli pracownik czuje się chory, ważne jest, aby pracodawcy wiedzieli, jakie są przepisy dotyczące zwolnienia lekarskiego. Podczas epidemii może być trudniej umówić się na wizytę u lekarza. Pracodawcy powinni znać stanowe i lokalne prawa dotyczące zwolnień lekarskich. Na przykład, jeśli pracownik jest chory podczas lokalnego zagrożenia zdrowia COVID-19, nie można wymagać od niego zwolnienia od lekarza przed wzięciem wolnego.
W przypadku pracodawców objętych ADA, mogą oni zapytać pracowników, czy mają objawy COVID-19 (koronawirus). Objawy COVID-19 obejmują: gorączkę, dreszcze, kaszel, nową utratę smaku lub zapachu, ból gardła, wymioty, biegunkę i nudności. Pracodawcy powinni jednak pamiętać o zachowaniu poufności dokumentacji medycznej. Jeżeli pracownik jest nieobecny z powodu COVID-19, przysługuje mu płatny urlop chorobowy.
Utrzymywanie współpracowników z dala od niebezpieczeństwa
Zatrudniając nowego pracownika, należy wziąć pod uwagę jego historię przemocy i nieuczciwych zachowań. Pracownik wysokiego ryzyka może być zły, skłonny do przemocy lub próbować dokonać odwetu na firmie. Jeżeli podejrzewasz pracownika o przestępstwo, rozważ poproszenie go o trzymanie się z dala od niebezpiecznych miejsc lub sprzętu. Dobry pracownik jest również świadomy polityki firmy. Pamiętaj, że dwie ranne osoby są gorsze niż jedna, więc powinieneś poprosić o kopię polityki firmy.
Podobne tematy